Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Geïntegreerde communicatie : concern-, interne en marketingcommunicatie
Authors: ---
ISBN: 9789058757682 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen kent de voorbeelden van organisaties waar grote publiekscampagnes ingezet worden, terwijl tegelijkertijd massaontslagen worden aangekondigd. En van bedrijven die zich in eigen land profileren als betrouwbaar en degelijk, terwijl zij elders in de wereld gebruikmaken van kinderarbeid, of de oorzaak zijn van milieuvervuiling. Afnemers willen tegenwoordig niet alleen informatie over producten, maar ook over het productieproces, gevolgen voor milieu en arbeidsomstandigheden. In een samenleving die zich in toenemende mate laat kenschetsen als informatiesamenleving, dienen bedrijven rekening te houden met een steeds kritischer omgeving. Bovenstaande voorbeelden illustreren de noodzaak voor geïntegreerde communicatie. De drie domeinen concerncommunicatie, interne communicatie en marketingcommunicatie worden in dit boek op integrale wijze benaderd. Daarbij is de functie die communicatie heeft voor een organisatie steeds het uitgangspunt. Geïntegreerde communicatie is een basisboek waarin deze nieuwe, integrale benadering op praktische wijze wordt uitgewerkt en onderbouwd. Het biedt een gedegen inleiding voor (aankomend) communicatiespecialisten en bedrijfskundigen. Bron : http://www.bol.com


Book
Interne en externe miscommunicatie bij Love Fashion. PricewaterhouseCoopers als werkgever. Meeting Point, fusieblad als bindmiddel voor de organisatie in verandering.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9014075111 Year: 2000 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom


Book
Public relations : de communicatie van organisaties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9014079230 Year: 2004 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de voet van de 21e eeuw zijn organisatie niet klaar met lineaire en daardoor te eenvoudige recepten voor communicatie, zoals 'tweerichtingsverkeer' en 'wederzijds begrip'. Daarvoor is onze wereld te complex geworden. De verwevenheid van organisaties met elkaar en het steeds wisselende stelsel van belanghebbenden, betrokkenen en andere boodschappers vragen om een volgende stap: investeren in dynamisch evenwicht. Dat vereist het vermogen om tijdig signalen op te vangen en deze weloverwogen te vertalen naar alle gedragingen en uitingen van de organisatie. Voor zolang het duurt. Want steeds vaker maken schokken van buitenaf duidelijk hoe broos publiek vertrouwen is. Evenwicht vraagt onderhoud, dag in dag uit. ( Bron: covertekst)


Book
Het jaarverslag : van verslaggeving tot visitekaartje
Author:
ISBN: 9026725515 Year: 1997 Publisher: Deventer : Kluwer Bedrijfsinformatie,


Book
Communicatie in organisaties : cultuur, stijl en leiderschap
Authors: ---
ISBN: 901405940X Year: 1998 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij


Book
Geen commentaar : 101 tips voor woordvoerders en persverantwoordelijken
Author:
ISBN: 9789463370615 Year: 2020 Publisher: Kapellen Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onschatbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van ondernemingen, is een professionele externe communicatie met journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager.Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers.Geen commentaar (herwerkte uitgave) is een naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die dagelijks samenwerken met woordvoerders en organisaties, en voor iedereen die interesse heeft in hoe het nieuws wordt ?gemaakt?.https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615https://www.standaardboekhandel.be/p/geen-commentaar--herwerkte-uitgave-9789463370615


Book
De PR-factor : succesvol bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content
Authors: ---
ISBN: 9789491560538 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds vaker grijpen bedrijven naar PR als instrument om hun merk en producten in de spotlights te krijgen. Eenmaal succesvol lijkt het voor de buitenwereld vaak een toevallige samenloop van omstandigheden, in de praktijk is het bijna altijd het gevolg van een goed doordachte strategie.Bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content In het nieuwe boek De PR-factor geven Marketing-PR-professionals Christine van der Linden en Carla de Barros Barbosa praktische tips en inzichten voor het bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content. Van het uitzetten van de strategie tot een contentanalyse en het bepalen van de juiste doelgroepen. Ook krijgen lezers een kijkje in het hoofd van de gemiddelde journalist. Hoe beoordelen ze nieuws, waar knappen ze op af en wanneer worden ze echt enthousiast van een onderwerp? De PR-factor is onmisbaar leesvoer voor marketeers en communicatieprofessionals die hun boodschap willen teruglezen in krantenkolommen en magazines, op blogs en andere nieuwssites.Geslaagde voorbeeldenPR goed en slim inzetten, betekent meer mensen bereiken op een geloofwaardige manier, vertelt De Barros Barbosa. In het boek staan veel succesvolle PR showcases uit de praktijk, onder meer over het eiland Aruba, National Geographic Channel en het 170-jarig bestaan van C&A. De PR-factor toont aan dat PR een methodische aanpak vergt en meetbaar bijdraagt aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. Bron : http://shop.adformatie.nl/


Book
Communicatie van organisaties : handboek public relations
Authors: --- ---
ISBN: 9789491560019 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Overheden, non-profitorganisaties en commerciële bedrijven moeten voortdurend communiceren om in evenwicht te blijven met hun omgeving. Afstemming is nodig omdat die omgeving steeds sneller verandert. Moderne organisaties proberen niet alleen te beïnvloeden, ze luisteren mee en participeren in gesprekken die consumenten voeren. Dit handboek biedt inzichten en richtlijnen, gebaseerd op actuele ontwikkelingen, die van belang zijn voor de communicatie van organisaties.Deze zesde, geheel herziene editie van dit boek heeft een nieuwe titel: 'Communicatie van organisaties'. 'Communicatie' is in onze visie veel breder dan 'Public Relations' en beter van toepassing op het nieuwe handboek dat het belang en mogelijkheden van communicatie voor organisaties laat zien. In het eerste deel komt de theorie aan bod en vind je een overzicht van actuele ontwikkelingen in het vakgebied. Het tweede deel biedt concrete handvatten en verdieping. Dit maakt het boek relevant voor studenten en vakgenoten.De opzet van het nieuwe boek 'Communicatie van organisaties' is trouw gebleven aan de succesformule van eerdere edities. Ieder hoofdstuk is door een specialist in het betreffende onderwerp geschreven. Dat heeft geresulteerd in een rijk boek, gevarieerd aan inhoud, actueel en fundamenteel, met een veelheid aan inzichten en handige tips.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Geïntegreerde communicatie : concern-, interne en marketingcommunicatie.
Authors: ---
ISBN: 9059313437 Year: 2005 Publisher: Utrecht Lemma


Book
Het beste uit Intern/Extern : de organisatie van communicatie
Authors: ---
ISBN: 9014064837 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek zijn de beste artikelen uit het Handboek Intern / Extern verzameld. De bundeling geeft een breed overzicht van wat goede communicatie inhoudt en hoe die is te bewerkstelligen. Het beste uit Interne / Extern is een zeer waardevol boek, dat vele lezers - ook de communicatiespecialisten - in de praktijk zal ondersteunen. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by